Alla inlägg under november 2012

Av bodylovin - 30 november 2012 14:54

 Idag slog jag mitt rekord på antal läkarbesök på en dag..iaf senaste åren räknat. Ryggen och höften vare som undersöktes (för 511:e gången) och jag blev skickad vidare till en smärtläkare som tillslut gav mej en kortisonspruta, jag kände att aletrnativen va slut så det fick bli så annars hatar jag verkligen kortison och jag tycker man ska försöka komma åt problemet med en ordentig undersökning innan man tar till läkemedel. Nu har jag ju iof gått i knaprat smärtstillande eppa månader så Look who´s talking liksom. Men nu fick det bli så och jävlar va ont det gjorde, i en sekund. Nu känns det lättare och jag hopppas hoppas hoppas att jag blir frisk nu. Jag är så trött på att städigt ha ont och vara behindrad i rörelser, det tät på humöret, energin och skolan blir lidande! 

 Förkylningen har släppt bra den okcå, nu äre lite snorerier och hosterier kvar så jag hoppas kunna inställa mej på gymmet på måndag efter skolan, jag har längtat efter det tillfället sedan snart två veckor tillbaka nu. Det känns som om jag tappat alla muskler och att kroppen degat ner sej (psykist  jag vet!) så jag hoppas jag inte tappat allt för mycket i kondition pch muskler ;) 


 Ikväll är det jobb på Interpool, ett kortare pass då jag har tenta imorgon och ännu ett jobbpass på det. Nu gäller det att vila ordentligt i helgen så jag inte insjuknar ige. Trycker i mig frukt och grönsaker för att hjälpa kroppen i kampen mot bakterierna. 


 Ha en underbar fredagskväll..om jag hade fått bestämma skulle denna kväll bestått av en sjukt bra film, lite god mat och en massa avslappning. Men det är ju bara jag det ;)



Idag vare bara å klä på sig ordentligt, full snöstorm ute!

     

Av bodylovin - 27 november 2012 09:12

Halleåja bloggen!
I en månad har jag kört på halvfart pga ryggen blivit värre, jag avslutar denna tråkiga November med förkylningen from hell! Aja antar att dipparna behövs så jag lär mig uppskatta att må bra. Vilovecka och tenta på lördag, så det känns som jag har att göra ändå. När jag är frisk igen ska jag prova PF igen, periodisk fasta då jag har ett ätfönster på 8 timmar, vilket känns rimligt.
Jag har börjat drömma mig bort till varmare breddgrader igen och hoppas på en resa i jul, men det beror på både jobb och ekonomi, är ju inte skitrik som student som ni vet;)


Jag ska bli bättre på uppdateringarna igen, men det har inte varit lika inspirerande att blogga när jag inte kan köra träningen i mitt vanliga tempo, fått plocka bort en massa övningar och benen har jag inte kunnat köra alls, otroligt deprimerande och oinspirerade!


Här är en bild från eppa veckor sedan då jag och Erik walkat i Hemlingby och sedan fick för oss att utforska andra sidan av byn.

Av bodylovin - 14 november 2012 10:11

 Jag är så trött på att ha ont så jag kan spy. Nu har min rygg smärtat sedan början på augusti, jag har träffat olika läkare och nu går jag till en sjukgymnast. Det värsta av allt är att träningen blivit lidande de senaste två veckorna pågrund av att höften börjat balla ur till följd av snedbelastning. Jag blir behandlad med hjälp av akupunktur och den verkar hjälpa, smärtan har lättat och höften känns bra igen. Nu hoppas jag att jag får vara hel ett bra tag framöver, trött på alla krämpor nu ;)


 Jag har kört på med gymmet under hösten, dock inte hunnit med så mycket bloggande då skolan tagit upp mycket tid! Fokus har legat på benen och jag har sett resultat i både ben och stjärt och så fort ryggen vill så kör jag på lika hårt igen (det är korsryggen som är problemet därav blir benen lidande), de övriga muskelgrupperna går däremot bra att träna så dem kör jag hårt med istället.

 Idag blir det ett härligt ryggpass, de övningar jag gör påverkar inte alls mitt problem och därav får jag träna som vanligt enligt min sjukgymnast, men jag måste såklart vara lyhörd och sluta om det skulle bli värre av någon övning! Jag tror att det är träningen som har hjälpt mig hålla humöret uppe under hösten, utan den hade jag nog deppat ihop. 

Längtar tills jag är helt återställd, har en massa roliga övningar på lager som ska provas och en hel del utmaningar som ska klaras av...Till sommaren 2013 ska jag försöka vara i toppform! 


 Nä nu äre dags för träning innan det är dags att ta tag i dagens skola.. Ha en bra dag peeps!


Presentation


Min blogg om träning och fettförbränning i kombination med Cavi Lipo hos ATN. Allt presenteras i bilder och text där du kan följa min väg till en fastare kropp.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards