Alla inlägg under augusti 2012

Av bodylovin - 29 augusti 2012 17:34

 Alltså, den här natten som var är den värsta jag haft på länge. Kunde inte somna, jag låg bara och vred och vände på mig fram till morgonen, försökte läsa men nej. Jag somnade till några timmar innan klockan tillslut ringde och det var dags att gå till skolan, trött som satan släpade jag mig upp ur den då himelskt sköna sängen. Däremot har jag konstigt nog inte varit ett dugg trött idag, men jag antar att det kommer senare ikväll...

 Efter skolan cyklade jag hem och åt lunch, det blev hemmagjorda kycklingenchiladas med bönsalsa. Nyttigt och sjukt gott! Det känns bra att vara på banan igen. Jag lät maten smälta innan jag bytte om och for ner på gymmet. Dagens pass: axlar och triceps. Och jag har TRÄNINGSVÄRK! Wow vilken känsla ;) Nästa vecka blir det fettmätning, jag måste få siffror på var jag ligger med kroppen. Just nu känns det bra, semestern gjorde mig avslappnad och det gjorde att kroppen släppte ifrån sig en del vätska jag samlat på mig. Men jag är nog inte i närheten av där jag var innan mitt break från gymmet. Oavsett ska det bli roligt att se. 

 Jag har tittat på en del bilder från februari, då jag startade träna och göra Cavi Lipo- behandlingarna för att bli av med fett. Och alltså vilken skillnad det är, jag är glad att jag fotades innan för nu kan jag verkligen få resultaten svart på vitt. Hjärnan kan vara bra duktig på att vrida till sanningen om hur man själv ser ut. Jag lovar att de bilderna kommer ut på bloggen senare i höst, när jag är lite närmare mitt mål ;)


  Ikväll är jag bjuden på middag hos Erik sen blir det studentfest på Kåren, dags för att fira in studentlivet på allvar, och imorgon drar jag med brudarna till Stockholm för hotellövernattning och Gaga-konsert. Min sköna "svägerska" ska också följa med oss, jag är lyckligt lottad som har haft sån tur att träffa alla dessa härliga brudar och det ska verkligen bli skönt och få en massa kvalitetstid med dem efter en sommar på annan ort. Oavsett hur bra jag mår med mig själv just nu och all egentid, är det ändå de nära och kära som gör allt värt det, och det är alltid dem jag saknar mest när jag är borta. 

 Åh vad jag är bortskämd med massa bra den senaste tiden;)

 

 


Pssst..

 


WORD!!


Av bodylovin - 28 augusti 2012 21:47

 Ikväll sa jag hej till gymmet igen, och som jag längtat...jag va riktigt peppad när jag cyklade ner till gymmet. Men jag fick en tuff start på träningen, då jag började med uppvärmning på löpbandet och märkte att min astma blivit ännu värre. Jag körde på så gott jag kunde men det blev en kort och mentalt tuff uppvärmning. Däremot fick jag sjukt bra kontakt på alla övningar, jag körde bröst och biceps idag, vilket kändes riktigt bra och jag hade otroligt bra fokus.

 Efteråt bestämde jag mig för att prova på bandet igen, nu visste jag ju hur tufft det varit så jag kunde lägga nivån ett steg lägre. Började med pw och ökade succesivt för att avsluta med löpning. Jag kände att jag fick kontroll på andningen och efter en stund gick det faktiskt bra, men jag är ju långt ifrån där jag en gång varit...så är ju kondotion en färskvara. Jag har ju iof powerwalkat hela tiden,dock så det är ju ändå en annan nivå.

 Känslan att vara tillbaka och känna musklerna jobba är obeskrivlig, jag är som i ett lyckorus fortfarande, så jag är ändå sjukt nöjd med kvällens pass och jag vet ju att jag kommer komma tillbaka snart igen. Inte pressa mig själv för hårt på vägen bara ;)


 Nu ska jag äta mitt kvällsmål och sen slappna av en stund innan det är dags att sova. Det är lika bra att passa på å njuta av hur lugnt det är nu precis i början av skolan, jag vet ju hur det kommer bli senare under terminen ;)


Kvällens aftergym:

 

Av bodylovin - 27 augusti 2012 20:33

 Under massagen dag njöt jag för fullt. Jag har aldrig varit så avslappnad som jag är nu. Semestern gav verkligen resultat kroppsligt med, bokstavligt talat. Andreas sa var verkligen förvånad över hur mycket min kropp slappnat av under tiden jag varit borta. Jag har verkligen njutit av allt jag gjort och lagt allt annat åt sidan. Så imorgon får jag TRÄNA igen!! Yey!! Ingen är gladare än jag :) Som jag längtat efter den här dagen. Så imorgon kör jag igång igen, mjukt,  men ändå, jag kan ta mig tillbaka och vidare mot min toppform.   

Och jag har handlat massa bra mat, så nu jävlar!! Det går bra nu ;)


Av bodylovin - 27 augusti 2012 12:53

 Jaha nu ska jag försöka sammanfatta den senaste månaden utan bloggning..kan ju börja med att sista tiden i Norge blev minst sagt stressig, det blev mycket på jobbet och min kropp sa ifrån en dag på gymmet. Jag hade ökat vikter båda föregående dagarna, så tredje dagen orkade jag inte lyfta något alls. Skulle köra rygg men jag hade absolut ingen ork eller lust, ville bara sova. Så jag lyssnade på kroppen och tog några vilodagar. Ryggen har krånglat en tid också och egentligen skulle jag fått massage av Andreas då jag va hemma  rotation i slutet på juni, men vi fick aldrig till någon tid som passade oss båda så jag åkte tillbaka och jobbade med en halvpaj rygg, den blev bara värre och värre så tillslut fick jag träningsförbud av Andreas. Psykisgt mådde jag inte heller så bra, veckor av stress och tungt jobb började göra mig deppig, jag bara längtade efter att få komma hem, och efter gymmet! Det är psykist jobbigt att hålla sig från gymmet efter en sån intensiv tid med träning. Det kändes som allt jag byggt upp bara försvann för varje dag jag höll mig borta. Maten föll den med efter ett tag, jag tappade all motivation och osunda matvanor började ta över, bland annat tappade jag mattiderna och fick i mig för lite kalorier ena dagen och allt för många en annan dag. Det kändes direkt på kroppen, både i fett och vätska. Men jag hoppas att jag ska kunna komma tillbaka ganska snabbt. Jag tror att det mesta är vatten..hoppas ;) 

 Jag jobbade till 10 augusti sedan åkte jag hem och fick min efterlängtade semester, blev hemma en vecka men sedan fick jag nog av vädret...alltså svensk sommar kan vara ett av det bästa men också det sämsta! Under min vecka hemma var det sjukt dåligt väder så jag bokade flygbiljetter och drog till Spanien. Och det kan ha varit det bästa beslut jag tagit senaste tiden, jag har fått sol, bad, slappna av, fest..ja allt man behöver efter en sommar med hårt jobb.

 Nu är jag hemma igen och skolan började idag, så snart ska jag börja bocka av de första uppgifterna i uthålliga energitekniker. Det ska fan bli kul med skolan igen! Och jag har fått tillbaka suget efter att lära mig. 


 Jag ska äntligen få min massage i eftermiddag så jag hoppas att träningsförbudet hävs och att jag kan börja träna igen imorgon, ryggen känns faktiskt lite bättre, men inte helt ok. 


Liten bildsammanfattning av slutet på sommaren:


               

Presentation


Min blogg om träning och fettförbränning i kombination med Cavi Lipo hos ATN. Allt presenteras i bilder och text där du kan följa min väg till en fastare kropp.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards