Alla inlägg under juni 2012

Av bodylovin - 24 juni 2012 20:31

 Tidigare har jag anvænt ett trådløst nætverk som varit øppet, men nu har det førsvunnit så nu anvænder jag en kollegas dator som står kvar i huset øver helgerna, då de andra far hem till sitt. Det kan bli lite øde hær ute, men jag trivs bra. Det ær skønt med egentid, æven om jag kænde liite panik igår eftermiddag, hade energi men ingenting att gøra, men jag slappnade av en stund i solen sen gick jag till affærn och køpte lite lørdagsgotta.


 Idag sov jag længe, vaknade inte føræn elvatiden, jag tror jag behøvde en natt med bra sømn. Jag åt min grøt och tog på mig træningsklæderna, det va strålande solsken ute så jag bestæmde mig før att cykla upp till fjælls. Jag tror jag øverskattade min førmåga att cykla upp før ca 70% lutning, så efter ca halva vægen fick cykeln bli liggande i ett dike.

 Landskapet hær uppe ær fantastiskt vackert, jag njøt i fulla drag allt eftersom jag avklarade etapp efter etapp upp før berget. Då vægen tog slut hade jag egentligen tænkt att stanna jag med, inte så bra att klættra runt i bergen ensam, men terrængen såg ok ut så jag fortsatte. Och berget blev som en drog før mig, jag skulle egentligen bara ta mig en liten bit upp, men ju høgre jag kom desto mer ville jag se. Tillslut kom jag upp på toppen av berget, och vilken fantastisk kænsla det va. Dær uppe har snøn inte hunnit smælta helt men idag sken solen och kroppsarbetet hjælpte mig att hålla værmen i mina enkla klæder. Jag tog en del bilder men de finns i mobilen, jag før øver dem nær jag ær på svensk mark igen. 

 Efter en stund av total tystnad och njutning kænde jag magen kurra så jag kikade på klockan, det hade tagit mig två timmar att nå mitt mål, så jag måste ta mig hemåt igen. Nervægen blev såklart mycket lættare. Næsta svæng ska vandringskængorna få følja med, træningsdojjorna blev dyngsura på en gång och fotgreppet ær inte det bæsta i bløt mark.

 Uppe på bergen betar fåren fritt, de kikade nyfiket på mig nær jag kom gående och de blev spænda då jag kom før næra, så jag lugnade ner tempot och bøjde av vægen før att inte skræmma upp dem i onødan.

 Jag ær sjukt bortskæmd, såhær bra har jag aldrig haft det på ett utejobb, jag tror inte jag kommer få det så bra på något annat stælle heller før den delen. Jag har lært kænna massor med hærliga mænniskor och mina kollegor ær jættebra att ha å gøra med. Men det ska ændå bli skønt att få komma hem och hæmta andan lite och flytta hem till mitt igen. Mitt egna kæra hem som jag længtat efter, Jag hoppas jag hinner komma iordning så pass att jag hinner gøra en målning, har en hel del inspiration som måste få komma ut, annars får det bli på semestern.


 Nu lite teve och imorgon væntar jobbdag igen, på fredag ær jag ledig och då åker jag hem. Længtar efter mina bæsta nu   

Av bodylovin - 20 juni 2012 21:19

 Jag har tidigare skrivit om hur tajt tiden passar här uppe i norr, just denna vecka har det verkligen varit ont om tid av någon anledning. Träningen går bra iallafall, jag kör på på gymmet, det är inte det bäst utrustade men jag får sätta fantasin på prov och det ger bra resultat. Jag kan säga att allt gående på jobbet gör att jag tappat en del på magen, äntligen börjar det ge med sig. Bygget är 17 000 kvm stort vilket resulterar iaf en kilometer, minst, dagligen samt allt bubbade på rör och bärande av material hit och dit. Ja ni fattar. 

 Maten är dryg att hålla, de äter knappast någon hälsosam lunch här och därför är det svårt att få tag på färdiga luncher som ger bra med näring och inte bara dåliga fetter som pizza, bröd mm. Jag skulle inte klaga om jag hade en egen kock hehe ;) Men än så länge får jag ihop den biten med det finns några mer hälsosamma alternativ i frysdiskarna på butiken. Det kommer bli grymt skönt att få komma hem nästa helg för lite vila! 


 Nu ska jag hänga en stund sedan är det sova igen. Ha det bäst!


 

Av bodylovin - 13 juni 2012 21:57

 Idag när jag gick tlll gymmet hände något jag aldrig varit med om tidigare. Jag blev attackerad av en mås! Och då menar jag attackerad, jag fick skydda mig med gympaskorna för att den flög så lågt. Jag märkte den inte först, hade hörlurarna i och gick i min egen värld över en stor parkering, så märkte jag något som flög över mitt huvud upprepade gånger, så jag tittade upp precis lagom til att jag fick ducka. Den flög upp i luften igen och vände om 180 ca 50 meter upp och flög nedåt mot mig igen, då for jag upp med handen som jag höll skorna i som en reflex. Jag va tvungen att börja springa hukandes så jag inte fick en näbb i huvudet. Undrar om den hade en unge någonstans i närheten, jag försökte se om det kunde vara så men va tvungen att passa mig. Så jag fick min uppvärmning och lite adrenalin ute på parkeringen haha. Väll inne i tryggheten körde jag ett sjukt bra pass, triceps och rygg. Det kanske va adrenalinet som gav kicken. 


 Den här veckan gör jag "bara" 60 timmar på jobbet. På fredag kommer en av gubbarna och hämtar mig så får jag skjuts in till Tromsö fär jag ska spendera helgen. Fick en ny svetsmaskin idag men det visade sig att slangpaketet va kasst så jag måste åka in och byta huvud mm, lika bra att jag plockar det jag vill ha själv så det blir rätt. Jag kommer att svetsa röntgenskarv så det måste bli perfekt! På lördag är har Brøderna Dahl roddtävling och sedan blir det fest med öl och mat. Jag måste säga att jag blir väl omhändertagen här uppe av mina arbetskollegor. De är så snälla och jag får hjälp med precis allt, även om jag behöver den eller inte, vilket kan bli lite frustrerande ibland. Men jag värdesätter dem ändå högt, jag hade lika gärna kunnat blivit mycket sämre bemött av dem. 


 Vädret här är precis lika omväxlande som hos en PMS-kärring, ena stunden är det strålande sol och andra regnar det och molnen är lika tunga som bly, Bergen gör att molnen kommer otroligt långt ned, de ser så mjuka ut ibland så jag vill nästan kryppa upp i dem och sova lite, kanske inte just de här här nedan dock ;)


 


 Idag ska jag gå och lägga mig i tid, jag har sagt det varje kväll men eftersom kvällarna blir så korta och jag har så mycket roligt att kika på så blir det lätt senare än vad som är hälsosamt med tanke på de långa arbetsdagarna och de tidiga mornarna. Jag har skippat morgonprommisen denna veckan, jag känner att gympassen och löpningen på kvällarna räcker, så står jag och går och sliter i rör hela dagarna så kroppen får sin "vila" den korta stund som ges.


Och hemma är det sommar har jag hört och sett ;) Ha en underbar kväll!

Av bodylovin - 12 juni 2012 21:49

 Ojoj det är svårt att få ihop det här med matlagning, träning och sömn mellan arbetspassen, men hittills har jag fixat det på ngt sätt. Igår blev det iof sjukt sent, somnade runt midnatt, så imorse höll jag på att sova över. 

 Idag är det vilodag, jag handlade mer mat och lagade ordning massa matlådor till veckan så nu slipper jag det. Imorgon är det gymdags igen efter jobbet, jobbar 7-20 så blir som sagt lite tajt med tiden, men mattiderna hålle rjag bättre än någonsin och bara det ger resultat. Maten lagar jag själv, såklart, en hel del lax och kyckling har det blivit n på slutet. Idag lagade jag kyckling med cashewnötter och grönsaker, till det äter jag fullkornsris. 

 Det blir ett kort inlägg, jag ska lägga mig och se på en film och somna till den tänkte jag. Hoppas på en god nattssömn, det är fprtfarande svårt att sova med midnatssolen som skiner glatt geom fönstret om nätterna och det är ljust även de nätter det regnar. Jag ska försöka komma ihåg att ta en nattbild ngn av nätterna så får ni se vad jag menar. Det är som fullt dagsljus ute! 



Kvällsmaten:

      

Av bodylovin - 10 juni 2012 12:16

 Igår jobbade jag 7 timmar, sedan drog jag hem, fräschade upp och packade lilla väskan och drog till Tromsø med en av gubbarna på bygget. Det är en resa på ca 7 miloch jag är glad att han skulle upp så jag fick åka med, jag är rätt låst annars då jag inte har ngn bil ännu. De skulle försöka få fram en i veckan har de sagt.

 Jag blev väl omhändertagen av Seven, en av de andra som jobbar här uppe. Han bjöd på vin (i saftglas) och vi snackade en bra stund. Sedan drog jag ut och gjorde stan. Jag mötte mycket roligt folk, bland annat ett gäng som va ute på svensexa, de va heeelt galna. Svenskar som jobbar här uppe som vildmarksguider, jag hängde på dem ut på en nattklubb. Där träffade jag ännu mer skönt folk, jag va ute till det stängde 03 sedan tog jag mig ut till baracken som jag sovit i inatt. Den ligger på firmans område en bit utanför stan. Behöver jag säga att jag sov som ett barn?!

 Jag vaknade när klockan ringde 12 idag. Nu äter jag frukost och ska snart röra mig söderut igen, med buss denna gång. Hoppas jag fattat tidtabellen rätt bara ;) 


    

     

Av bodylovin - 8 juni 2012 22:36

 Jag fick plötsligt ett sommarjobb i Norge, så i tisdags ringde klockan 04.00, jag tog en taxi till tågstationen, min packning va inte att leka med ;) Företaget betalar boende och resor och eftersom jag är i Tromsø, ca 40 mil nordväst om Kiruna, blev det flyg från Arlanda till Oslo och sedan vidare flyg till Tormsø där blev jag hämtad av förmannen på firman och vi tog bilen 7 mil söderut. Jag for hemifrån 05 på morgonen jag entrade boendet kl 16.00 Jag bytte direkt om till arbetskläder och gick över gatan till bygget och började jobba. 

 Boendet var dessvärre inte något lyxhotell, en barack från 60-talet om ens så nytt...Första kvällen skulle jag öppna fönstret för det luktade gammal inrökt gubbe, då ramlade det in, tur att jag hann fånga upp det annars hade det blivit kallt på natten! Jag ordnade med fönstret så det höll sig på plats. Dagen efter kom jag hem från jobbet och då hade det varit strömavbrott, hela frystfacket (som var fullt med is!!) hade tinat och runnit ut på min mat och på golvet! Då fick jag nog och begärde flytt. Kom till bästa huset, som jag delar med två andra men som bara jobbar måndag-onsdag så resten av tiden är jag själv. Nyrustat med fräscht kök, tvättmaskin, diskmaskin, tv, internet...U name it! Här finns det mesta jag kan behöva, inklusive bästa fåtöljen i köket. En riktigt härlig sak med gungfunktion och stöd för benen, som jag kan vila mina fötter i när jag lagar mat! (se bild)

 Träningen funkar bra trotts de långa dagarna på 13 timmar, jag hittade ett gym prcs vid huset och betalade 500 NOK!! för en månad, men jaja vad gör det när kroppen måste få sin träning?! Upplägget är följande:

 Morgonprommis/löpning (astman sitter i och det är svårt att andas när jag springer men kör intervaller) ca 30 minuter, jag vaknar till och kroppen värms upp. Efter jobbet drar jag hem, dricker proteindrink och BCAA, byter om och går ner. Körde axlar och mage i onsdags, igår vilade jag, idag körde jag ett tufft benpass. Imorgon och på söndag blir det vila då ska jag in till Tromsø. Här ute på vishan händer inte så mkt på helgerna så jag kör mitt dagspass på bygget sedan får jag skjuts och där tänkte jag göra stan. Får sova på firman, de har ett extrarum där som tur är. På söndag ska jag upp i utkiken och se hela härligheten från bättre vyer. 


 Här är några av alla de bilder jag samlat på mig, dessvärre fick inte systemkameran plats i packningen så jag har fotat med iPhone-camen, men det duger...behövs inte mkt för att få bra bilder med de här motiven!

 


     


        

Kvällens mysklädsel till räkor och rosébubbel. Snart blir det en film sen sovaså jag orkar med morgondagens arbetspass innan jag får min lediga kväll.

Ha en underbar helg! Jag ska försöka vara bättre på att skriva mellan passen, men blir ont om tid och energi.

Presentation


Min blogg om träning och fettförbränning i kombination med Cavi Lipo hos ATN. Allt presenteras i bilder och text där du kan följa min väg till en fastare kropp.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards