Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Beaten

Av bodylovin - 16 oktober 2012 12:25

 Så blev jag också sjuk, tillslut. Som en blixt från en klar himmel vaknade jag igårmorse upp med svullen hals och en värk i kroppen som jag aldrig känt förut. Jag klev upp när klockan ringde, drog på mig kläderna och sen blev jag stående i mörkret framför hallspegeln i ca 5 minuter innan jag fattade att jag faktiskt är sjuk! Hjärnan var i fullfart med att planera dagen medan kroppen strejkade och bara ville säcka ihop. Som om det inte vore nog med halsont så är ryggvärken värre än någonsin, antar att det beror på förkylningen i kroppen. Så jag haltar runt som en gammal tant här i lyan och kan varken sitta eller stå, så det blir mest ligga på sidan, då värker det som minst. Hade passat bra med någon som ville ta hand om mig nu ;) Men igår eftermiddag samlade jag kraft och gav mig ut i regnet för att handla då kylskåpet gapade tomt efter lördagens födelsedagsfirande. Det blev en massa frukt och grönt som stärker kroppen i kampen mot den satans förkylningen. 

 På kvällen fick jag sjuk ångest för både träning och skolan, men hey vad kan jag göra?! Så jag accepterade läget och slog på en lååång film som jag somnade till (värt och kolla film när man e sjuk). Sov och vaknade om vartannat under kvällen sedan bytte jag soffan mot sängen och ställde ingen klocka utan tänkte att jag vaknar när jag vaknar. Klockan va runt 22 när jag somnade, jag vaknade 11 idag med en utvilad känsla i kroppen, dock lite ont i halsen fortfarande så jag ger det den tid det tar för att bli frisk igen. Ryggvärken är ju där, men den blir ju värre av att jag jag inte rör mig så mycket så jag funderar på att ta en lugn promenad runt söder för att mjuka upp min stela kropp. 

 Värst av allt är ju att jag är i så bra fas i träningen, och mina benpass!! Menmen acceptera läget och ta igen det sen! Förra veckan gjorde jag en mätning av kroppens sammansättning av muskler, fett och vatten och den visar att jag lagt på mig 2 kilo muskler. Jag blev sjukt glad och änu mer peppad på gymmet. Jag tycket det är svårt att se resultat nu för tiden då jag ser mig själv i spegeln varje dag, samtidigt är det svårt att se på vågen då jag inte alls har samma siffror som förut. Jag väger ju mer nu när jag köttar så hårt på gymmet och samtidigt äter kreatin.

   


Nu ska jag försöka få lite skolarbete gjort, får se hur länge min rygg tillåter sittande läge... Boooring!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodylovin - 11 november 2014 11:46

Nu har jag bytt blogg. Nya tankar, "nytt" liv ;) nattstad.se/mindlovin ...

Av bodylovin - 21 augusti 2014 14:17


Ojojoj, nu var det verkligen länge sedan jag skrev. Tappade totalt skrivlusten, jag kände att den här bloggen är en träningsblogg, inte en sjuklings blogg. Jag kunde väl inte haft mer fel, det ärju fortfarande mina tankar och min resa som räknas. Jag...

Av bodylovin - 10 april 2013 21:33


Nu har det gått fem dagar sedan operationen och rehabiliteringen är i full gång. Jag har fått ett schema med övningar som jag gör morgon och kväll, förutom dessa övningar ska jag gå ut på promenader 2-3 gånger per dag för att öka blodcirkulationen, f...

Av bodylovin - 8 april 2013 12:03


  Nu är jag opererad, det drog ut lite på tiden pga påskhelgen osv men tillslut fick jag äntligen operationen som jag länge behövt! Enligt läkaren var mitt diskbråck för stort för att min kropp skulle klara av att läka det själv. Vilket motsäger al...

Av bodylovin - 19 mars 2013 17:36

Nu har jag varit på sista undersökningen innan operationen. Det har dragit ut på tiden pga min läkare i Gävle vägrade skriva remiss till MRT. Läkaren på SpineCenter skrev en direkt och därefter dröjde det ytterligare nästan två veckor innan det blev ...

Presentation


Min blogg om träning och fettförbränning i kombination med Cavi Lipo hos ATN. Allt presenteras i bilder och text där du kan följa min väg till en fastare kropp.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards