Alla inlägg under mars 2012

Av bodylovin - 30 mars 2012 15:51

 Mitt schema denna veckan har varit helt fullt! Skolan börjar närma sig slutet och de sista tentorna ska pluggas in, samtidigt som jag ska försöka spränga on minst 5 km pw om dagarna. Jag har lyckats alla dagar utom idag, då jag tog en välförtjänt sovmorgon (till kl 8) jag har skola mellan 10-20 idag så tyckte jag va värd det. Just nu mellanlandar jag hemma med en timmes paus sedan ska jag iväg för sista kursen för idag. Sen väntar hockey!!! Då jag visste hur dagen skulle se ut tog jag en extrarunda igår, en morgon pw 6,2 km, sedan en eftermiddagstur i 5 km spåret i Hemlingby, jag joggade 4,5 km! Och mitt knähöll otroligt nog, det va iof väldigt mjukt och det visade sig vara bra för mitt knä. Och att konditionen hängde med hela varvet va ju också kul, nu vet jag ju att vårruset inte kommer bli något större problem.


 Nu ska jag äta lite mat och sedan iväg. Imorgon väntar högskoleprovet!! Iiiik nu börjar jag bli nervös!

Av bodylovin - 27 mars 2012 08:45

 God morgon världen! Just nu sitter jag och äter min sedvanliga frukost efter min alltmer rutinmässiga morgonprommis. Dock glömde jag dricka prottedrink innan prommisen och vilken skillnad det är på orken, jag orkade absolut inte springa särkillt mycket och mitt högra ben vek av lite på slutet (jag går ju hos sjukgymnast med mitt knä som är trasigt), så jag får absolut aldrig mer glömma morrondrinken om jag vill prestera och hålla mig hel.


 Igår va jag ju till sjukgymnasten och fick mitt träningsschema för knät, det ska göras 3 gånger i veckan, axeln fick jag också ett schema för och de övningarna ska göras varje dag minst 1 gång, helst 2. Oj hur ska jag hinna med allt nu då? Planering och mer planering så funkar det nog! 

 Idag är det föreläsningar som gäller sedan matte under eftermiddagen. Jag kan se ljuset i slutet på tunneln!!!


 Jag fick fråga om hur jag äter om dagarna. Jag är absolut ingen dietmänniska, det sätter sig i hjärnan på mig och jag blir lätt störd. Jag har gjort så att jag följer det sunda förnuftet helt enkelt, äter frukost, lunch och middag med mellanmål. Måltiderna infaller med ca 2-3 timmars mellanrum, det varierar med förbränningen dag för dag hur fort jag blir hungrig. Mellanmålen består av lättkesella med bär, proteindrink, en knäckemacka och en frukt. frukosten har jag bloggat om tidigare, den är oftast den samma då jag älskar smoothie och tycker att det blir en bra näringskombination. Jag vet vid det här laget att fett ät något kroppen behöver, så jag utesluter inget sådant ur min kost (nyttigt fett alltså) likaså kolhydrater, de är nödvändiga för att min hjärna ska få det bränsle den behöver för att hålla koncentrationen och inlärningen på en bra nivå. Det är bra att ha koll på GI i kolgydraterna, långsamma kolgydrater är bäst, förutom efter ett gympass då musklerna behöver en refill. Jag lägger upp tallriken så att den till största delen består av protein, sedan grönsaker och minst kolhydrater. jag har lärt mig min storlek på portioner, jag äter tills jag är lagom mätt och jag backar (oftast) aldrig! Det händer mycket sällan att jag proppar i mig mat tills jag är supermätt och magen håller på och sprängs. jag försöker komma ihåg att dricka mycket vatten, minst 2 liter och tränar jag hårt dricker jag det dubbla. vattnet hydratiserar cellerna i kroppen och är nödvändigt för att de ska fungera normalt. Kroppen behöver vatten och jag känner direkt när jag druckit för lite, jag blir trött och orkeslös. i helgen glömde jag bort att dricka och jag höll på att somna i soffan så fort jag satte mig. 

 Jag ha haft turen att ha en kusin som är kostrådgivare, bland annat, och är utbildad hos Paulun. han har hjälpt mig mycket med mina frågor om kost och hur jag ska äta för att nå mina mål, jag har även läst en del böcker om näringslära som fredrik Paulun skrivit. Han skriver på ett otroligt pedagogiskt sätt och han är lätt att förstå även om man aldrig förr läst en bok om kost och hälsa. Så mitt råd till alla som vill gå ner i vikt, lära sig om mat eller bara är allmänt nyfikna, är att läsa hans böcker och lära sig förstå vad kroppen behöver och hur den fungerar. 

Av bodylovin - 26 mars 2012 11:27

 Tog en formbild häromdagen, tycker det börjar bli bra nu. Går åt rätt håll om inte annat :)


 

Av bodylovin - 26 mars 2012 11:00

 Jag som oftast har en inbyggd väckarklocka som gör att jag vaknar runt 7-8 tiden varje dag, även på helger, sov till nio idag! Ojoj hela morgonens planer blev förstörda, morgonprommisen blev "bara" 5 km och frukosten är senare än vanligt så lunchen kommer också förskjutas osv. Men jag antar att jag behövde detta då jag varit så sjukt trött hela helgen, fått kämpa för att hålla mig vaken på kvällarna. Det är iof bra att lunchen blir sen idag då jag ska till sjukgymnasten mellan 13-14 så kan jag äta den efter besöket.


 Idag blev det som sagt enlite kortare prommis då jag körde hälsansstig i Bollan men vilken härlig stad vi bor i som har detta paradis precis mitt i staden, nära från de flesta att bara promendera ned i och bara njuta. Ja jag njuter av varje morgon då jag får vaknatill liv med alla fåglar och djur  som bor där. För mig finns det inget bättre sätt att starta dagen på. Så nu när jag är fylld av endorfiner ska jag rivstarta med fysiken, tenta om 2 veckor! 


 Såg att jag glömt uppdatera om helgens träning. Lördagmorgon startade som vanligt med en lång PW på 8 km, kom hem och körde magträning, plankan, gående planka, sit ups med benen i 90 grader och varje gång jag komer upp tar jag på fötterna (vaderna om man inte når) och jag försökte mig på armhävningar men min axel har pajat igen så blev lite halvdanna, ska få hjälp med den idag också. Hela jag går sönder snart!! :/ 

 Igår tog jag det lugnt på morgonen med frukost och lite förberedelser inför högskoleprovet som ska göras på lördag. Men solen lockade genom fönstret så det blev en rund ai hemlingby. Ingen muskelträning dock då jag tog en vilodag. 


 Nu ska jag vräka i mig min vanliga frukost och sedan väntar sjukgymnasten. Ha en underbar dag!!

Av bodylovin - 23 mars 2012 17:25

 Imorse va jag hos Andreas igen, -1,5 cm över magen. Helt ok. Då det va finväder ute tog jag cykeln till Hemlingby istället för att stå inne på gymmet! Körde 9 km och blev fylld med härlig energi. Sedan rejsade jag hem och gjorde lunch då magen skrev efter påfyllning. Om 6 veckor åker jag till Grekland och då ska magen vara tajt ;)

Av bodylovin - 20 mars 2012 16:49

 Usch vilken dag, men bara att ta tag i sig själv och köra på. Att alltid behöva ta ansvar är jobbigt, ibland vill jag bara slippa allt och fly! Men vuxen som man är finns det ingen utväg. Jag körde galnaryskans-pass hemma, passet som heter Hot Attack workout. Som sagt, hon vet hur man ska göra slut på sig själv. Det som är bra med träningen är ju att jag bli på mycket bättre humör och gladare så fort jag börjat, det är som att trycka på en knapp. 

 I morse va jag till sjukgymnasten som kikade på mitt knä, jag ska tillbaka dit på måndag för att få ett träningsschema som ska stärka mina benmuskler ytterligare. Smärtan gör tydligen att mina muskler inte jobbar på rätt sätt, vilket kan förklara varför jag fortfarande har svårt för benböj.


 Nu ska jag mysa ner mig i soffan med två härliga filmer. Men först ska jag bjuda på ett h&a

Av bodylovin - 19 mars 2012 16:26

 Idag vaknade jag av mig själv runt 7.30 och tänkte att en pw/joggingtur i hemlingbyspåret skulle sitta fint med gymträning på det. Tog på ig morgonrocken och gick ut i köket och fick se att det va fullsnöstorm ute. Planerna gick fetbort och jag gjorde ordning den vanliga frukosten, la mig i soffan och kollade serier hela fm istället. Lagom till lunch sken solen igen men jag hade redan bestämt mig för att gå på gymmet istället och köra "galnaryskans"-pass och biceps på det. 

 Jag tror jag bli lika förvånad över hur jobbigt det är varje gång jag är nere. Efter 40 min orkar jag knappt stå upp längre. Men skam den som ger sig. 10 min på löpbandet och biceps-reps efter det sen släpade jag min trötta kropp hemåt. Jag har tänkt ta gymbilder flera gånger men det förvinner varje gång jag är nere, blir så fokuserad på träningen ;)


 I lördags "fuskade" jag och drack vin!! Jag hade tagit en pw/springtur på 7 km på dagen så träningen fick jag in. Men jag kände att jag behövde få lite annat att tänka på så jag bjöd hem eppa vänner på middag och vin. Vitlöksindränkt kycklingfilé med couscoussallad. Och det är så gott!! Klart jag hade liiite ångest igår men försökte att inte tänka på det. 


 Nu har jag hittat ett träningsschema som fungerar för mig och det kommer att hålla att träna såhär 5-6 dagar i veckan utan att kroppen tar stryk, vilket känns otroligt bra. Det första schemat dödade itt knä på bara några dagar så dag 6 kunde jag inte gå längre!  Nu ska jag bara få ordning på mitt knä, imorgon ska jag på rådgivning hos sjukgymnast nr 2. Får se vad han säger och vad han tror felet är.  

Ps!

Av bodylovin - 17 mars 2012 13:55

 Idag och imorgon är det hälsomässa på Maxim här i Gävle, där finns massor av roligt att ta del av. B la står Andreas från ATN  där med sin CaviLipo-maskin och en massa annat nyttigt som böcker, där kan man även få ryggmassage för 100 kr. Virrig som jag är glömde jag ju självklart ta ut pengar innan jag cyklade ner, så missade en massa bra erbjudanden. Men en tjej delade ut presentkort till aniktsbehandling värde 495kr, helt gratis, så lite gött fick jag med mig hem. Bokade en tid hos henne, varför inte renovera fejset också nu när jag ändå håller på ?!

 Ps. Gratis entré :) 

Presentation


Min blogg om träning och fettförbränning i kombination med Cavi Lipo hos ATN. Allt presenteras i bilder och text där du kan följa min väg till en fastare kropp.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards