Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

Ner och upp igen på tre dagar..

Av bodylovin - 10 oktober 2012 18:39

 Hej orken, var har du varit? Månda och tisdag denna vecka, har jag varit helt färdig. Knappr orkat mig ur sängen på morgonen och än mindre orkat med gymmet på kvällarna. Tidspressen i skolan börjar sätta sina spår och snart är det tentavecka. Jag lyssnade på min kropp och stannade hemma både måndag och tisdag (inte utan dåligt samvete dock!) och det gjorde verkligen underverk. Imorse va jag mitt glada, pigga gamla jag igen och gjorde en sjukt bra dag i skolan som följdes av ett grymt benpass (funktionell idag och press på fredag). Kände pumpet i hela kroppen när jag taggade bra musik i öronen på väg ner på gymmet. Följde mitt schema som jag lagt upp för den funktionella delen, iof eppa dagar för sent ;) Men jag får helt enkelt sjuta på veckans dagar en aning när det gäller gymmet. Det är det vekligen värt såhär i efterhand. Om jag hade gått ner i måndags hade jag varit långt ifrån nöjd med tanke på hur lite jag hade att ge.

 Efter själva benpasset provade jag några magövningar, bland annat den med balansbollen som jag skrev om förra veckan. Jag måste fortfarande ha bollen mot en vägg och det är sjukt ostadigt, men körde 5 reps på raken den här gången och utan att stå på näsan. Kände dock korsetten svikta så vågade inte köra fler, vilade och körde 2 set till :) Men  jag kanske inte ser lika graciös ut som tjejen på bilden hähä;) Snarare såhär:

 


 För ett tag sedan köpte jag hem ett paket från gymgrossisten med bland annat prottepulver sötat med stevia. Det funkar men jag ska nog prova jordgubbssmaken, nu har jag choklad och har haft det ett tag så börjar tröttna. Hoppas jag gillar den mer. Kreatinet däremot har en sjuk effekt på min kropp, jag samlar vätska som aldrig förr och har gått upp 1 1/2 kilo sedan jag började. Psykiskt jobbigt eftersom det blir lite "fläbbigt" på magen framförallt. Men det känns bra när jag kör hårt, känns som jag har mer att ta av i förråden. 4 veckor kvar på experiment "bygga ben". Det börjar bra iallafall :)

   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodylovin - 11 november 2014 11:46

Nu har jag bytt blogg. Nya tankar, "nytt" liv ;) nattstad.se/mindlovin ...

Av bodylovin - 21 augusti 2014 14:17


Ojojoj, nu var det verkligen länge sedan jag skrev. Tappade totalt skrivlusten, jag kände att den här bloggen är en träningsblogg, inte en sjuklings blogg. Jag kunde väl inte haft mer fel, det ärju fortfarande mina tankar och min resa som räknas. Jag...

Av bodylovin - 10 april 2013 21:33


Nu har det gått fem dagar sedan operationen och rehabiliteringen är i full gång. Jag har fått ett schema med övningar som jag gör morgon och kväll, förutom dessa övningar ska jag gå ut på promenader 2-3 gånger per dag för att öka blodcirkulationen, f...

Av bodylovin - 8 april 2013 12:03


  Nu är jag opererad, det drog ut lite på tiden pga påskhelgen osv men tillslut fick jag äntligen operationen som jag länge behövt! Enligt läkaren var mitt diskbråck för stort för att min kropp skulle klara av att läka det själv. Vilket motsäger al...

Av bodylovin - 19 mars 2013 17:36

Nu har jag varit på sista undersökningen innan operationen. Det har dragit ut på tiden pga min läkare i Gävle vägrade skriva remiss till MRT. Läkaren på SpineCenter skrev en direkt och därefter dröjde det ytterligare nästan två veckor innan det blev ...

Presentation


Min blogg om träning och fettförbränning i kombination med Cavi Lipo hos ATN. Allt presenteras i bilder och text där du kan följa min väg till en fastare kropp.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards