Alla inlägg under april 2012

Av bodylovin - 26 april 2012 09:23

 Igår körde jag Zumba följt av ett muskelpass. Zumban va sjukt svettig men rolig, det blir fler gånger! Direkt efter startade muskelpasset och jag körde slut å varenda muskel. Fick låna ett korsettbälte av Seppo så min rygg höll och jag kunde göra alla ryggövningar, dock inte med maxvikt. 

 Jag cyklade hem och stekta på hemgjorda hamburgare som jag åt med sk förkusar, ett bröd från Fazer som innehåller en massa goda frön. Dem stekte jag på lätt i stekpannan innan jag fyllde på med grönsaker. Det va otroligt gott och kändes ändå relativt nyttigt. Jag tyckte jag kunde unna mig då jag ska vara carb-fri i 3 dagar från och med idag då jag har CaviLipo behandling imorgon igen.. Så frukost idag bev smoothie utan banan och havregryn, men med en matsked olivolja för att ökakaloriintaget en aning. Jag tycker fortfarande det kan vara lite knepigt med att undvika kolhydrater, jag har en del tips på grönsaker som är bra, de har ett lägre GI: 

- Blomkål

- Broccoli

- Squash

- Haricot Verts

- Sparris 

- Vitkål

- Aubergine

- Svamp

- Sallad

- Spenat

- Avocado


Kan äver tipsa om en sida (klicka på länken, det blå/lila) som radar upp en hel del grönsaker.Där kan du själv välja det du söker efter. 


 Idag blir det vilodag. Kroppen får ladda om inför helgens träning och jag får fokusera på skolan idag. 

Hoppas ni får en härlig dag!


 

Av bodylovin - 25 april 2012 12:44

 Sitter och taggar gym, även om det är flera timmar kvar tills passet börjar hehe. Solen ger som sagt energi och jag vill bara ut ut ut. Men tyvärr måste skolan få sitt så just nu sitter jag med matteböckerna framför mig, lite lätt disträ

dock ;)

 Tänkte tipsa om bra tränings-appar till smartphones som jag har tagit hem och provat. Nu känner jag att jag har så mycket att välja på så vissa dagar får jag beslutsångest när jag inte vet riktigt vad jag vill träna. Så det är ju bra om man har ett schema att gå efter, det underlättar veckans upplägg.


 Nike Training Club    Ett smakprov på hur appen ser ut i mobilen. Denna app är sjukt bra om du inte har tillgång till gym då träningen baseras mycket på övningar med din egen kropp, alltså funktionell träning. Den är riktad till alla, från nybörjare till hårt idrottande, med en rad olika träningsscheman. Under tiden du tränar har du en röst som talar om för dig vad du ska göra och en video som visar övning för övning. Och det bästa av allt, den är GRATIS! Så bara klicka hem och köra, inga ursäkter ;)


Runkeeper  En app för dig som vill gå eller springa. Den håller koll på hur fort du rör dig samt sträcka, den lagarar informationen så det är lätt att hålla koll på hur ofta du tränar osv. Denna app är också gratis :) Hur bra som helst för att hålla farten i spåret!  


 Det finns en del yoga-appar att ta hem, men jag är skeptisk till att börja träna yoga med en app, iaf om du är nybörjare och inte vet hur röreslen ska se ut särskillt då du inte har någon som rättar dig om du gör fel. Men har du tränat yoga förut är dessa appar otroligt bra, just för att komma ihåg ordningen och inte missa en övning osv. 


 Tipsa gärna om du har fler appar som du vill dela med dig av :)


Av bodylovin - 24 april 2012 15:22

 Idag ringde klockan 7.00 så jag gjorde ordning en proteindrink och åt en näve nötter innan jag begav mig till gymmet. Vädret ute imorse va i det suraste laget, även fast jag drömde om sol?!

Fick tips från coachen igår så jag separerar löpträningen och gympassen numera.

 Idag blev det 6 km löpning följt av stretch. Jag cyklade hem igen och fyllde på med den sedvanliga frukostsmoothien och sedan var det bara att ge sig iväg igen. Nu skulle jag till Andreas och han fick öva triggerpunkter på min trasiga rygg, som btw känns fullt rörlig igen.Underbart! 

 Till lunch åt jag ungsrostade grönsaker med lax och fullkornscouscous. Hälsosamt och otroligt gott.


 Nu sitter jag ute och njuter av solen som slog sig fram på eftermiddagen. Den ger mig glädje och energi och suget efter terränglöpning gör sig påmind. Det får vänta till torsdag eller fredag, för imorgon väntar en massa plugg och på kvällen blir det dubbelpass med Zumba och sedan ett muskelpass.Jag är verkligen väderstyrd och det där med "Det finns inget dåligt väder..." finns inte i mitt vokabulär, är det kallt och regnigt tappar jag allt sug efter att vara ute och springa och gå, då ställer jag mig hellre på löpbandet i linne och tittar ut på alla stackars som fryser där ute... Hehe ;) 



Av bodylovin - 23 april 2012 14:06

 Och vilken sovmorgon jag tod sen då! Vaknade kl 10, men utvilad och pigg för första gången på en vecka. Jag drack en proteindrink och åt eppa nävar nötter sen drog jag ner på gymmet och körde skiten ur mig! Jag var verkligen taggad och hade så mycket att ge så hade jag inte haft tider att passa idag skulle jag nog stå kvar på löpbandet än ;)

 Jag började med 2 km löpning som uppvärmning, sedan körde jag biceps. 2 set á 6 tunga reps, de sista ska du knappt orka lyfta, sedan 2 set ā 10 reps med 75% av vikten från de tunga repsen. 3 övningar sedan körde jag 4 km löpning igen som avslut.

 Imorgon blir det förmiddagsträning igen. Då jag har ont i ryggen får jag försöka se till att inte göra illa den igen, så det blir triceps och axlar imorgon och förhoppningsvis får Andreas lite fason på ryggen imorgon. 


Snart ör det dags att börja jobba igen, får se hur jag ska kunna pyssla ihop jobb, skola och träning. Men som tur är har jag bara 2 tentor kvar innan "sommarlovet" börjar.


Nu till skolan och kötta! ha en bra dag alla :) Bjuder på en härlig bild som smittar av sig med glädje!


 

Av bodylovin - 22 april 2012 17:12

 Helgen har varit fullspäckad med allt från konst till skönt häng. Därav fattigt bloggande.


 Jag har haft skulpturhelg i helgen,  vilket inneburit kurs fredag kväll 17-20. lördag 9-16 och söndag 9-16. Massa kreativitet och roliga idéer har flödat ur mig hela helgen. Jag fick lite omväxling med fysisk träning igår då jag direkt efter kursen åkte till Högbo på träningskonvent. Körde 1 timme  Zumba och direkt efter 1 timme Box. Det va sjukt kul och vi satt och dansade i bilen hela vägen hem. 

 Idag har jag tagit mig en vilodag, välförtjänt :)


Imorgon är det ny vecka vilket också innebär en ny början på träningsschemat, alltså bröst och biceps på gymmet följt av valfri motionsform, just idag känner jag för en löptur i Hemlingbyspåret. Underbart nu när lammen fötts och allt! Så det visar sig imorgon. ag fick verkligen sug efter pass nu när jag följde med igår så jag hoppas på att träningslägret i Turkiet blir av i Augusti. Vilket avslut på en underbar sommar. Eller hur?! 

Av bodylovin - 19 april 2012 09:04

 En bok på kvällen brukar oftast få mig att sova som ett barn, men senaste veckan har jag haft många oroliga nätter då jag vaknat flera gånger under natten med en känsla av obehag, någon kväll har jag inte somnat alls förän långt in på natten. Jag hoppas verkligen den här perioden av dålig sömn är över snart, det drar ner både humör och träning. Jag har pratat mer flera som haft problem med sömnen den senaste tiden. Undrar vad det kan bero på?


 Imorse vaknade jag med en tjock hals och det första jag tänkte va "Jag får inte bli sjuk NU!!" Jag trotsade kroppen och gick ut på morgonprommis, ett lite lugnare tempo men fortfarande så jag fick upp lite puls och värme, och nu känner jag inte av något längre. Jag hoppas det bara är en tillfällighet. Det blir ingen styrka ikväll iaf, jag ska lyssna på kroppen och se hur den mår imorgon. Mår jag bra så kör jag ett hårt pass på eftermiddagen istället. Det är i sådana här lägen som jag måste varva ner och tänka att träningen får komma i andra hand, så jag inte hetsar upp mig över att visa resultat osv, det är då stressen tar över och kroppen börjar hålla i allting instället för att släppa. Så positiva tankar och bra energi är mitt motto för dagen. Och nu ser jag solens strålar öeta sig in genom persiennen i sovrummet så det blir nog en härlig dag idag!


 

Av bodylovin - 17 april 2012 22:09

 När jag är nytränad och tom i magen fungerar inte min hjärna so den ska, därav det tråkiga inlägget tidigare. Jag ber om ursäkt ;)

 Upplägget för dagens träning, jag började med axlar och sedan mördade jag magen:

- Lateral Raise med hantlar 

- Rakstång upp till axelhöjd

- Hantelpress sittande i bänk

Mage: 

- Magcrunches sittande på pilatesboll

- Magcrunches liggande på golvet med benen i luften 90 grader, upp och nudda fötterna (vaderna om du inte når)

- Magcrunches med medicinboll åt sidorna 


 Ryggen känns mycket bättre ikväll än den gjorde tidigare idag, så imorgon blir det bodypump, men såklart lugnt på ryggövningarna. Har tidig lektion så blir ingen morgonprommis, men det känns ok ändå. Tro jag kommer få bra resultat denna veckan ändå!


 Nu ska jag försöka varva ner efter en adrenalinpumpande hockeymatch! 

Av bodylovin - 17 april 2012 17:49

 Idag blev det axlar och mage på gymmet, jag avslutade med 25 min intervall-löpning växlande mellan 10:an och 12:an, så jag kände att jag va lagom mör när jag cyklade hemåt. Nu står omelett på spisen, minikeso, lök och kycklingkorv. Min mage skriker efter mat just nu så jag hoppas den blir färdig snart. 

 Min rygg brakade ihop förra lördagen och den är inte bra ännu, men det gör mindre ont i den efter jag tränat, då är blodcirkulationen igång och det underlättar mycket. Jag undrar om jag kan gå på Bodypump imorgon som jag planerat eller om jag kanske måste skippa den. 

 Jag är för hungrig för att orka skriva något vettigt, känner jag. Återkommer en annan gång med ett förhoppningsvis mer inspirerande inlägg ;) 

Presentation


Min blogg om träning och fettförbränning i kombination med Cavi Lipo hos ATN. Allt presenteras i bilder och text där du kan följa min väg till en fastare kropp.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards