Alla inlägg under februari 2012

Av bodylovin - 29 februari 2012 18:39

 Som sagt imorgon är det dags för start både för Cavi Lipo och för 30-dagars träningsperiod. Jag är inne på dag 1 utan kolhydrater vilket inte är så lätt, det är ju kolhydrater i det mesta vi äter.


- Frukost bestod av kesella med lite solrosfrön och två ägg som jag stekte i lite olivolja och ett glas juice.

- Till lunch åt jag ungsbakad kyckling med tzatziki gjord på kesella.

- Idag blev det dåligt med både för och eftermiddags mellanmål, som egentligen ska bestå av ngt slags protein, tidigare drack jag proteindrink men det får jag inte göra från och med idag, och lite kolhydrater, ex keso och äpple.

- Till middag åt jag lax med rödbetor, chevreostcréme, grönsaker och torilliabröd, vilket jag inte skulle ha ätit med då jag hade fått i mig dålit med kalorier under dagen beslöt jag mig för att ett bröd var ok. Det kommer att förbrännas ändå.

 Imorgon blir det dock absolut inga kolhydrater över huvudtaget, jag ska vara hos ATN 17.30 för första behandlingen och det innebär absolut noll kolisar. Efter det blir det som sagt ett hårt träningspass på mellan 60-90 minuter där all frigjord energi ska förbrännas. 


Startvikt: 67 kg

Midja start: 91 cm

Av bodylovin - 29 februari 2012 18:08

 Så då är det snart dags, imorgon börjar första dagen på nya kost och träningsschemat. I samma veva börjar jag mina behandlingar med Cavi Lipo hos Anderas på ATN. Cavi Lipo går i princip ut på att man vibrerar sönder fettcellerna med hjälp av ultraljudsvågor, jag har fått prova en behandling tidigare och det gav ett otroligt resultat -3 cm i midjan på första försöket. Eftersom det frisätts otroligt mycket energi i kroppen efter en behandling får jag inte äta kolhydrater på två dygn, och efter behandlingen är det stenhård träning som gäller för att bli av med allt som nu snurrar runt i blodet.

 Kosten består i princip av vanlig, hälsosam, mat men inkluderar kalorräkning och hushållsvåg för att jag ska kunna veta hur många kalorier jag får i mig per dag. 

 Jag kommer att köra ett intensivt träningsschema i samband med starten av Cavi Lipo för att jag ska optimera mina resultat, jag hade bestämt mig för detta träningsschema innan det blev aktuellt att samköra med behandlingar. Träningen och kosten får jag hjälp med av en internetsida, men träning och kostprogram ingår även hos ATN, men det skadar ju inte med för mycket råd och tips. 


Resumé:


 Efter en tids uppehåll över sommaren, började jag styrketräna.  På gymmet fick jag hjälp av ägaren som skrev ett träningsschema till mig. Så jag har tränat mycket regelbundet sedan dess, före det har jag utövat träning i många blandade former, bland annat promenerade jag och gick på Korpen, både pass och styrketräning, jag tränade KravMaga och Aikido.Jag hittade dessvärre aldrig det där riktiga "flowet" i träningen som fick mig att ge det där lilla extra som krävs för viktnedgång och fettreducering, framförallt saknade jag motivation att äta ordentligt med mat och utesluta godis. Men med den här hjälpen är det omöjligt att misslyckas. Jag är otroligt nyfiken på vilka resultat jag kommer få!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Min blogg om träning och fettförbränning i kombination med Cavi Lipo hos ATN. Allt presenteras i bilder och text där du kan följa min väg till en fastare kropp.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards