Alla inlägg under oktober 2012

Av bodylovin - 17 oktober 2012 20:37

 Alltså från sängliggande till toppenergi på två dagar, jag är så förvånad över hur snabbt min kropp återhämtat sig efter den senaste sjukan. Nu är jag iof inte 100% frisk men energinivån ligger på max och jag längtar ner på gymmet. Det är svårt att hålla tillbaka impulsen att dra på mig kläderna och kötta ett benpass. 

 Ryggen däremot är va så stel och värkte i morse men allt eftersom dagen gick och jag fick röra på mig (mer än från soffan till köket) så släppte den värsta värken och nu molar det mest. Jag vet att det blir bättre då jag tränat coh det är väl lite därför ja vill ner tidigare än jag borde. På fredag ska jag äntligen få träffa läkaren igen, får se vad han säger nu...

 Hoppas på att vara tillbaka på Hälsostudion på fredag.. åtminstonde lördag! Och snart kanske jag kan köra ett mördarpass med Andreas på ATN snart igen...han dödade verkligen mig sist vi va nere!





Av bodylovin - 16 oktober 2012 12:25

 Så blev jag också sjuk, tillslut. Som en blixt från en klar himmel vaknade jag igårmorse upp med svullen hals och en värk i kroppen som jag aldrig känt förut. Jag klev upp när klockan ringde, drog på mig kläderna och sen blev jag stående i mörkret framför hallspegeln i ca 5 minuter innan jag fattade att jag faktiskt är sjuk! Hjärnan var i fullfart med att planera dagen medan kroppen strejkade och bara ville säcka ihop. Som om det inte vore nog med halsont så är ryggvärken värre än någonsin, antar att det beror på förkylningen i kroppen. Så jag haltar runt som en gammal tant här i lyan och kan varken sitta eller stå, så det blir mest ligga på sidan, då värker det som minst. Hade passat bra med någon som ville ta hand om mig nu ;) Men igår eftermiddag samlade jag kraft och gav mig ut i regnet för att handla då kylskåpet gapade tomt efter lördagens födelsedagsfirande. Det blev en massa frukt och grönt som stärker kroppen i kampen mot den satans förkylningen. 

 På kvällen fick jag sjuk ångest för både träning och skolan, men hey vad kan jag göra?! Så jag accepterade läget och slog på en lååång film som jag somnade till (värt och kolla film när man e sjuk). Sov och vaknade om vartannat under kvällen sedan bytte jag soffan mot sängen och ställde ingen klocka utan tänkte att jag vaknar när jag vaknar. Klockan va runt 22 när jag somnade, jag vaknade 11 idag med en utvilad känsla i kroppen, dock lite ont i halsen fortfarande så jag ger det den tid det tar för att bli frisk igen. Ryggvärken är ju där, men den blir ju värre av att jag jag inte rör mig så mycket så jag funderar på att ta en lugn promenad runt söder för att mjuka upp min stela kropp. 

 Värst av allt är ju att jag är i så bra fas i träningen, och mina benpass!! Menmen acceptera läget och ta igen det sen! Förra veckan gjorde jag en mätning av kroppens sammansättning av muskler, fett och vatten och den visar att jag lagt på mig 2 kilo muskler. Jag blev sjukt glad och änu mer peppad på gymmet. Jag tycket det är svårt att se resultat nu för tiden då jag ser mig själv i spegeln varje dag, samtidigt är det svårt att se på vågen då jag inte alls har samma siffror som förut. Jag väger ju mer nu när jag köttar så hårt på gymmet och samtidigt äter kreatin.

   


Nu ska jag försöka få lite skolarbete gjort, får se hur länge min rygg tillåter sittande läge... Boooring!!!!

Av bodylovin - 10 oktober 2012 18:39

 Hej orken, var har du varit? Månda och tisdag denna vecka, har jag varit helt färdig. Knappr orkat mig ur sängen på morgonen och än mindre orkat med gymmet på kvällarna. Tidspressen i skolan börjar sätta sina spår och snart är det tentavecka. Jag lyssnade på min kropp och stannade hemma både måndag och tisdag (inte utan dåligt samvete dock!) och det gjorde verkligen underverk. Imorse va jag mitt glada, pigga gamla jag igen och gjorde en sjukt bra dag i skolan som följdes av ett grymt benpass (funktionell idag och press på fredag). Kände pumpet i hela kroppen när jag taggade bra musik i öronen på väg ner på gymmet. Följde mitt schema som jag lagt upp för den funktionella delen, iof eppa dagar för sent ;) Men jag får helt enkelt sjuta på veckans dagar en aning när det gäller gymmet. Det är det vekligen värt såhär i efterhand. Om jag hade gått ner i måndags hade jag varit långt ifrån nöjd med tanke på hur lite jag hade att ge.

 Efter själva benpasset provade jag några magövningar, bland annat den med balansbollen som jag skrev om förra veckan. Jag måste fortfarande ha bollen mot en vägg och det är sjukt ostadigt, men körde 5 reps på raken den här gången och utan att stå på näsan. Kände dock korsetten svikta så vågade inte köra fler, vilade och körde 2 set till :) Men  jag kanske inte ser lika graciös ut som tjejen på bilden hähä;) Snarare såhär:

 


 För ett tag sedan köpte jag hem ett paket från gymgrossisten med bland annat prottepulver sötat med stevia. Det funkar men jag ska nog prova jordgubbssmaken, nu har jag choklad och har haft det ett tag så börjar tröttna. Hoppas jag gillar den mer. Kreatinet däremot har en sjuk effekt på min kropp, jag samlar vätska som aldrig förr och har gått upp 1 1/2 kilo sedan jag började. Psykiskt jobbigt eftersom det blir lite "fläbbigt" på magen framförallt. Men det känns bra när jag kör hårt, känns som jag har mer att ta av i förråden. 4 veckor kvar på experiment "bygga ben". Det börjar bra iallafall :)

   




Av bodylovin - 6 oktober 2012 19:56

 Den här veckan har varit helt sjuuuuk!! Haft så mkt och göra så det enda jag hunnit med är skola, träning och sömn. Träningen ligger direkt efter skolan i prioritetsordningen, så den har jag plats för oavsett hur sena kvällar det skulle bli.  Jag kan säga att kreatinet känns i kroppen, börjar bli vätskefylld och det känns psykiskt. Ska försöka lugna ned mig och ta det för vad det är, fyra veckor kvar sedan är det slut på den kuren och då är det istället fokus på fettförbränning och bli av med vätska. 

 Jag hoppas nästa vecka blir något lugnare, men misstänker att den kommer se exakt likadan ut. Tråkigt att bloggen blir lidande, jag älskar ju att skriva, men utan tidspress då! 


 Beach 2013, here I come ;))


Av bodylovin - 1 oktober 2012 20:00

 Så är ännu en vecka inledd, både med skola och gym. Som jag tidigare skrivit så har jag fokus på benen och jag har utfomat ett eget program där jag kör benpass två gånger per vecka ca 6 veckor framåt samtidigt som jag äter kreatin. Måndagar kör jag med funktionell träning med gående utfall, hantelsving, utfall med ett ben på bänk och 20 kg vikt, burpees, omvänd panka (med hälarna och amrbågarna i golvet), upphopp med benen brett isär där jag går ned djupt i sittande ställning, djupa benböj (inga vikter ännu med tanke på knät, det är benböjen jag oftast fått ont av). Allt detta avslutar jag med intervaller på löpandet där höjer jag till 22 graders lutning, springer så snabbt jag kan i 20 sekunder, vila 10 sekunder och srpinger 20 sek igen, jag upprepar mellan 8-10 gånger beroende på hur många jag orkar, men minst 8 set! Och det är sååå sjukt jobbigt, sedan går jag med samma lutning så snabbt jag orkar i ca 15-20 minuter. 

 Benpass nr 2 i veckan är mitt vanliga muskelpass som jag kört sedan tidigare. För att vara säker på att jag är rätt ute har jag frågat gymägaren och han höll med om att jag lagt upp det hela på ett bra sätt. Så stolt jag blev då ;)

     


 I lördgas köttade jag ryggen igen, det passet har verkligen börjat bli en favorit eftersom det gått så bra senaste gångerna. Där lade jag på en till övning, som kräver en hel del träning innan jag kommer gtöra den framför folk haha. Åkte på näsan fler än en gång kan jag ju säga, och SOM jag skrattade åt mina tappra försök att hålla balansen både med armar och fötter samtidigt som jag skulle försöka dra bollen framåt med hjälp av magmusklerna och fötterna som ankare. Övningen hittade jag på instagram, jag blev sjukt inspirerad och ville gå ner på en gång.


Roligaste övningen hittils;)

   

Presentation


Min blogg om träning och fettförbränning i kombination med Cavi Lipo hos ATN. Allt presenteras i bilder och text där du kan följa min väg till en fastare kropp.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards