Alla inlägg under maj 2012

Av bodylovin - 31 maj 2012 18:44

 Igår följde jag med T till hemlingbybacken där vi skulle köra intervaller. Jag har ju tidigare känt att mina lungor inte är helt ok och jag misstänker pollen, dock har jag aldrig känt som jag kände igår. Vi började med att värma upp med 2 km jogg, efter bara några hundra meter känner jag hur halsen knyter sig och mina lungor känns som två sandsäckar. Envis som jag är fortsatte jag hela rundan, det lättade lite efter ett tag och jag tror att det beror på att jag slppnade av lite jämfört med början, då spände jag mig så otroligt eftersom känslan var så obehaglig. Jag hade ju problem under vårruset också men det här var nästa tio gånger värre än då. Efter uppvärmningen skulle vi springa upp för backen så snabbt vi orkade, jag kom halvvägs sedan höll jag på att kvävas och hjärtat höll på att hoppa ur bröstkorgen. Jag började få panik igen men ugnade mig och envisheten tog snart över igen, jag körde halva backen, vilade och körde sedan resten. Sådär höll jag på eppa, tre, vändor till innan hjärnan tog över och jag fattade att jag måste sluta, jag hade nu börjat se prickar framför ögonen. Jag bestämde mig att jag skulle ringa till hälsocentralen det första jag gjorde på torsdagmorgonen. Besviken och med ett stort antiklimax, för jag hade peppat hela dagen, drog jag hem. 

 Jag ringde driekt då telefontiden började imorse och fick en tid på eftermiddagen. Jag undersöktes av en läkare och det visar sig att jag har astma som en följd av allt pollen, som jag misstänkte. Nu har jag köpt mediciner för en halv förmögenhet och jag hoppas på att kunna vara ute och träna mer denna sommar! 


 


 Idag hade jag och Andreas på ATN bokat behandlingstid igen, denna gång körde vi bara "sidfläsk". Att jag hålligt mig från alkohol den senaste tiden, samt stressat mindre, märktes både inna och efter behandlingen. Efteråt cyklade jag upp till mitt gym och körde ben med hjälp av ägaren, det är alltid bra att ha någon kunnig med om du har något som är trasigt. Efter benpasset körde jag sönder magen lite och sedan strechade jag till lugn musik. Att varva ned efter träningen är precis lika viktigt som uppvärmningen. Jag är sjukt nöjd med dagens träningspass och jag känner mig sådär nöjd och lugn som man blir efter att presterat bra. Jag tror jag hade lite uppdämnd irritation sedan gårdagens fiasko i backen också ;)

 På lördag är det öppethus på Söders Källa, massa rolig träning och olika föreläsningar bland andra kommer Andreas föreläsa på eftermiddagen. Det är självklart gratis! Mer information finns på hemsidan http://soderskalla.se/  klicka vidare och bli inspirerad. Jag vill nog gå på allt, tyvärr jobbar jag till tidig morgon så missar antagligen de första passen, men på eftermiddagen ses vi förhoppningsvis!

Av bodylovin - 30 maj 2012 10:06

 Hej dygnet, kan du lägga till 10 timmar så jag hinner med allt jag vill göra? Tack!


Igår tog jag mig min välförtjänta sovmorgon, jag sov så länge som till 9. Jag gjorde ordning min vanliga morronsmoothie, drack den i lugn och ro medan jag lyssnade på musik, sedan drog jag ner på gymmet. Jag hade planerat att köra ben igår, men mitt knä känns inte helt hundra, jag har haft problem med det i över 1 1/2 år men känner att jag fortfarande inte fått någon riktig diagnos. Det känns som om de gissar sig fram:

 Läkare nr 1 "Det kan vara att du är överrörlig." , sjukgymnast nr 1 "Du har en broskbit som ligger löst i ditt knä!" (whaaaat?!) Jag frågade vad jag skulle göra åt saken, hon sa att jag skulle fortsätta träna och nöta ner den samtidigt som jag får akupunktur. Sjukgymnast nr 2 har jag fortfarande inte fått svar på vad det är, men han dömde ut den första med att säg att man inte kan sätta en sådan diagnos utan ultraljud och röntgen! Ååh jag känner sådan tilltro till dem... Men iallafall, jag bytte tränigsdag och körde bröst och biceps igår.  Jag har verkligen kommit in i en period då jag känner mig så stark, körde hårt och fick sjukt bra flow igår igen och jag är full med glädje efter passens slut. Efter passet ställde mig på bandet och började gå, kände att knät ville vara med igen så jag provade löpsteget, och det gick jättebra, kände ingenting så körde 20 min löpning utan problem.

 Väl hemma började jag med min lunch, egentligen ska jag vara helt carb-free två dagar fom igår då jag ka behandlas hos ATN imorgon, men jag körde så hårt så kroppen fick kolhydratladdning, pastasallad med bacon och avocado.


 Mot kvällen gjorde jag mig ordning för grillning hos en klasskompis som lite avslut för Basåret, nu ska vi vidare till våra ingenjörsutbildningar. Eftersom jag ska försöka nå så bra resultat som möjligt innan juli (ska fettmätas igen då) undviker jag alkohol, och jag älskar verkligen Systembolagets alko-fria hylla med massa gotta. De har bland annat ett rosébubbel som är sjukt gott, så det fick det bli, plus några San Miguel 0,0 som också är helt ok för att vara alkofria. 

      

Rosébubbel        Gårdagens outfit  


 De dagar jag inte äter kolhydrater måste jag tänka på att inte hamna på minus i kaloriintaget för att undvika att kroppen bryter ned muskler. Därför har jag lite fetare produkter i maten, exempelvis avocado i sallader, olivolja, nötter, morgonsmoothien blir lätt lite för tunn utan havregryn så jag har i en matsked olivolja istället. Det ökar kalorimängden samtidigt som det är nyttigt fett. Fett är något kroppen behöver dagligen och ingenting man ska undvika, varken de som tränar hårt eller de som kanske inte rör sig fullt lika mycket. Jag återkommer med ett längre inlägg om fett och dess inverkan på kroppen senare i sommar då jag har mer tid att fördjupa mig i skrivande (förhoppningsvis).


 Nu ska jag göra färdigt mina rapporter och sedan ska jag ha några dagar "ledigt" innan jag börjar jobba ordentligt. 



   

WORD! ;)

Av bodylovin - 28 maj 2012 19:33

 Idag körde jag rygg och axlar på gymmet. Fick sjukt bra kontakt i alla övningar och jag kände mig som hulken när jag stod på löpbandet efter passet ;) Jag hade kunnat springa ännu längre men var tvungen att åka till skolan på eftermiddagen så jag fick tygla mina impulser, hoppas på samma flow imorgon, då ska jag träna ben, får börja om från början pga knäet så blir inga tunga vikter längre. Jag hoppas att jag kan kötta på ordentligt till hösten igen, vill få upp volym på benen och stjärten. Annars kan man ju alltid köra på en sån här haha...Elleeeer?! 

 

 Det blev dock ingen morronPW idag, hade sjuk tentaångest i natt så inte mycket sömn och kände mig helt yr när jag kom till skolan men jag tror att jag fixade den, plus lite till! 

 Till lunch idag åt jag fetasallad med kyckling, salladsfrön och avocado och med olivoljan jag köpte på Kreta blev den supergod. Ingredienser: machèmix (sallad), morot, paprika, gurka, avocado, tomat, rödlök, fetaost och salladsfrön (lösvikt) och till det ugnsgrillad kyckling i BBQ-marinad. Det kommer bli svårt att äta Zetas olivolja när denna tagit slut... Tror jag måste åka ner igen och köpa mer när den är slut! 


 Nu är jag helt färdig i skallen så ska ta och göra ngt som inte kräver större tankeverksamhet ikväll,  GuitarHero känns som helt ok avslappning sånna här kvällar. Ha en underbar kväll! 

Av bodylovin - 25 maj 2012 18:14

 Det blev lite sovmorgon imorse så ingen morgnprommis utan jag cyklade direkt till skolan och pluggade inför tentan på måndag. Jag drog ner på gymmet på eftermiddagen och körde armar med WQ så nu kan jag knappt skriva ordentligt.Vi körde på och jag kände verkligen att vi fick ut mycket av passet. Imorgon blir det morgonprommis men inget gym då jag börjar jobba kl 15 och måste hinna plugga innan, det känns dock bra med en vilodag mellan då jag har sjuk träningsvärk i benen efter onsdagens "lätta" pass med Andreas. 

    

 


Nej det blir inget långt inlägg idag, jag har för lite tid för det just nu för snart ska det grillas! ;) Minen bjuder jag på haha!

Av bodylovin - 23 maj 2012 21:58

 Det blev CaviLipo-behandling hos ATN idag då bror hann hem från jobbet i tid. Synd, men ändå inte, nu vill jag mest fokusera på träningen ett tag framöver, ta igen det som förlorades på Kreta och gå ännu längre. Målet för Juli är att komma ned i 17% kroppsfett, det känns som ett rimligt mål då jag inte vill stressa fram resultaten, kommer de tidigare är ju det självklart roligt. Behsndlingen gick bra, enligt Andreas, jag bannade mig själv och sa att jag kommer ikapp snart. Jag vet att jag har rätt till vila och semester och allt det där men känns ändå surt. Nu är det bara att köra på så kommer jag som sagt igen snart. Efter behandlingen körde vi ben, lättare pass med tanke på mitt knä, det gick otroligt bra och jag fick inte ont en enda gång. Weho, progress! Vi fotade lite till så jag bjuder på lite bilder idag igen.


                   


Av bodylovin - 22 maj 2012 21:18

 Jag missade vårruset förra året då jag hade tenta dagen efter och kände att jag behövde plugga till den. Så i år va jag extra taggad, jag anmälde mig visst som nr 139 av ca 6000 hehe. Jag har peppat en del inför loppet, synd på pollen dock men jag sprang helt ok ändå, trotts pollen och en massa folk som GICK i springfållan, att folk inte kan förstå och läsa informationen! Men men med lite sicksacking och tålamod så kom jag tillslut i mål. 

 Vi anmälde oss enskillt men vi sprang ändå som ett lag, ATN sponsrade oss med t-shirts och han va själv med och stöttade oss före och efter loppet. Tack Andreas!

 Bjuder på lite bilder:


             


Vi fick celebert besök av Peter Siepen som kon och intervjuade oss när vi satt och åt vår egen picknick, som Linda så duktigt fixat åt oss. Vi åt pastasallad med kyckling och ägg, banan och mandarin fick vi oxå. Han intervjuade även Andreas som på så sätt fick ut lite PR :) Väl värd PR skulle jag vilja säga,så otroligt driven och påläst som han är. Han utexaminderades som massageterapeut i fredags. Så nu har han även massage att erbjuda. Alla lila texter är länkar, klicka på dem så öppnas ett nytt fönster där ni kommer direkt till ATN´s hemsida. Och en massa extracredd till min mamma som gick på rekordtid! Hon är så duktig och jag är så stolt :)

 Det var en härlig kväll, som tog slut för fort då det va svinkallt ute så då vi ätit färdig packade vi ihop oss och drog hemåt.

 Nu ska jag läsa fysik innan det är läggdags. Ha en udnerbar kväll och sov gott!      

Av bodylovin - 21 maj 2012 21:47

 Det blev en kvällsprommis med Erik istället för gym idag. Jag tog med mig Sannas hundar så drog vi ut i Bollan igen, vackra Bollan! Jag fotade en del när vi skillts åt varsitt håll. 

 Jag tycker alltid att det ärjobbigt att vara carb-fri, dåligt med idéer så måste googla fram lite bra recept, jag har ingen vidare inspiration i köket just nu heller så till lunch blev det ugnsbakad lax med fetaost och sparris, till middag blev det köttfärsbiffar med salsa och fetaost. Feta är mitt bästa som ni kanske märker ;) Till kvällsmellis blev det kvarg med Fun-Light Strawberry, oftast brukar jag ha i lite cashewnötter men det skippade jag idag. 






       

             

Av bodylovin - 21 maj 2012 10:47

 Frånochmed idag kör jag inga kolhydrater, förutom imorgon då jag intar lite innan loppet och sedan får vi pastasallad efter, vilket kommer vara välbehövligt. Jag ska ev behandlas med CaviLipo hos ATN  på onsdag om jag inte ska tatuera mig. Jag har en stor ängel på sidan av kroppen som skulle behöva göras färdig, men som student har jag inte överflöd med pengar vilket leder till att projektet tar sin tid. Det är egentligen bror som ska ha tiden men han kommer ev vara på jobb då så jag erbjöd mig att ta hans tid. Hoppas hoppas!


 Startade som vanligt dagen med en PW, fick tipset att köra max 30 min på morgonen inann frukost då kroppen inte har ngt att ta av, för minimal muskelnedbrytning, och ingen löpning heller. Jag får ta löpningen på eftermiddagarna istället. Jag vet att jag tjatar men nu när det är så vackert ute kan jag inte låta blir, varje dag bjuder på en ny förändring, det grönskar mer och mer och naturen är snart i sin fulla blomm, jag längtar till ljumma sommarkvällar i Bollan med brännboll och goda vänner. Och även fast himlen är lite grå känner jag ändå att livet strålar, kanske just för att jag vet att sommaren är på väg och bättre tider väntas.

   


Såhär såg det ut igår när jag satt på balkongen och pluggade inför tentan:



Hoppas det bjuds på fler fina kvällar snart...Ha en underbar dag!  

Presentation


Min blogg om träning och fettförbränning i kombination med Cavi Lipo hos ATN. Allt presenteras i bilder och text där du kan följa min väg till en fastare kropp.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards